Založ si blog

Parkovanie v Bratislave

V Bratislave je problém s parkovaním. To je známy fakt. V poslednej dobe zaznievajú z rôznych miest návrhy ako ho vyriešiť. Ako tak ho vyriešilo Staré mesto, ktoré si zaviedlo svoju vlastnú parkovaciu politiku už pomerne dávno. Neurobili to však práve najšťastnejšie. Znevýhodnili totiž veľkú skupinu obyvateľov Bratislavy. Konkrétne všetkých, čo nebývajú v Starom meste. Podobnú parkovaciu politiku chcela zaviesť aj Petržalka, kde však nakoniec na nátlak verejnosti od tohto návrhu upustili. Je toto správna cesta? Má si každá mestská časť spoplatniť svoje parkovacie miesta? Ja zastávam názor, že nie. Dôvod je jednoduchý. Človek ako ja, ktorý celoročne býva v Bratislave, ktorý nedochádza každý deň do Bratislavy, ktorý má v Bratislave svojich priateľov a koníčky, by strávil v MHD väčšinu svojho života, alebo by musel byť milionár, aby mohol autom jazdiť po meste. Teraz si môžete povedať: „Frajer si chce len tak jazdiť po meste a pritom má k dispozícii MHD.“ Omyl. Čo dnes všetkým ľudom chýba? Každý chce byť všade rýchlo. A to je dôvod, prečo je MHD nevýhodná. Je skrátka pomalá. Dá sa v sobotu doobeda dostať z Rače do Dúbravky za 20 minút? Autom áno. MHD ani omylom. Toto je dôvod, prečo tak veľa ľudí jazdí autom. A to je čas.

Ak by teda každá mestská časť zaviedla svoju parkovaciu politiku pre svojich obyvateľov, tak v prípade, že by som chcel pozrieť za jeden deň pár kamarátov a rodinných príslušníkov by stálo veľmi veľa peňazí. A to je nefér ku mne ako obyvateľovi Bratislavy.

Riešenie je jednoduché. Bratislava by sa nemala v tomto prípade deliť. Práve naopak. Mala by byť jednotná a ťahať za jeden povraz. Môj návrh znie. Dajme značkám BA a BL výhodu v parkovaní po celom meste zadarmo. Ostatné značky by to mali, povedzme za 5€/hod. Môže sa to zdať nespravodlivé. Ale pre koho? Bratislavčania by mali kde parkovať pretože za týchto podmienok by určite toľko áut do Bratislavy neprichádzalo. Tým pádom by z toho prosperovala MHD, pretože by mala veľkú vyťaženosť, čo znamená viac peňazí za cestovné. Prosperovali by medzimestské vlaky a autobusy. Prosperovali by parkovacie domy, pretože tých pár áut, ktoré by do Bratislavy prichádzali by parkovali tam, pretože na ulici by to bolo drahšie. Boli by voľnejšie cesty. Proste pre mesto ako také by v tom boli samé pozitíva. Navyše za vybrané parkovné (za predpokladu, že by parkovné vyberalo mesto a nie nejaká súkromná firma) by sa mohli stavať a skvalitňovať ďalšie parkovacie miesta. Teraz môžete namietať, že a to majú tí úbohí mimobratislavčania chodiť vlakmi a autobusmi? Poprípade tí, čo bývajú v Bratislave v nájme majú kde parkovať? Odpoveď je opäť jednoduchá. Áno, majú využívať prímestskú dopravu. Odpoveď na druhú otázku znie: Tam kde majú autá zaregistrované.

 

Tento blog nie je nasmerovaný proti nikomu. Je len o tom, čo by pomohlo uľahčiť parkovanie v Bratislave.

Theresa Mayová, brexit

Mayová chce tvrdý brexit, úplné oddelenie Británie od EÚ

17.01.2017 13:42

Británia nechce ani čiastočné členstvo v EÚ. Zdôraznila to v utorok britská premiérka Theresa Mayová v prejave venovanom ďalšiemu postupu v otázke brexitu.

vlak, cestovný lístok, cestovanie, železnica, železničná doprava, ZSSR

Internetová kúpa lístka je skúškou trpezlivosti

17.01.2017 13:30

Štátny vlakový dopravca Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) po kritike cestujúcich zjednodušuje svoj komplikovaný internetový predaj.

Svetové ekonomické fórum v Davose

Osem miliardárov si môže kúpiť polovicu ľudstva

17.01.2017 13:00

Svet sa stále len prizerá na to, ako bohatí bohatnú a chudobní chudobnejú. V utorok sa vo švajčiarskom Davose začína 47. ročník Svetového ekonomického fóra.

autobus, MHD, stanica, zastávka

Štrajková pohotovosť v autobusovej doprave naďalej trvá

17.01.2017 12:53

Štrajková pohotovosť vo verejnej autobusovej doprave stále trvá. Sociálni partneri zatiaľ nedospeli k dohode.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 1030x
Priemerná čítanosť článkov: 1030x

Autor blogu

Kategórie

Archív