Založ si blog

Parkovanie v Bratislave

V Bratislave je problém s parkovaním. To je známy fakt. V poslednej dobe zaznievajú z rôznych miest návrhy ako ho vyriešiť. Ako tak ho vyriešilo Staré mesto, ktoré si zaviedlo svoju vlastnú parkovaciu politiku už pomerne dávno. Neurobili to však práve najšťastnejšie. Znevýhodnili totiž veľkú skupinu obyvateľov Bratislavy. Konkrétne všetkých, čo nebývajú v Starom meste. Podobnú parkovaciu politiku chcela zaviesť aj Petržalka, kde však nakoniec na nátlak verejnosti od tohto návrhu upustili. Je toto správna cesta? Má si každá mestská časť spoplatniť svoje parkovacie miesta? Ja zastávam názor, že nie. Dôvod je jednoduchý. Človek ako ja, ktorý celoročne býva v Bratislave, ktorý nedochádza každý deň do Bratislavy, ktorý má v Bratislave svojich priateľov a koníčky, by strávil v MHD väčšinu svojho života, alebo by musel byť milionár, aby mohol autom jazdiť po meste. Teraz si môžete povedať: „Frajer si chce len tak jazdiť po meste a pritom má k dispozícii MHD.“ Omyl. Čo dnes všetkým ľudom chýba? Každý chce byť všade rýchlo. A to je dôvod, prečo je MHD nevýhodná. Je skrátka pomalá. Dá sa v sobotu doobeda dostať z Rače do Dúbravky za 20 minút? Autom áno. MHD ani omylom. Toto je dôvod, prečo tak veľa ľudí jazdí autom. A to je čas.

Ak by teda každá mestská časť zaviedla svoju parkovaciu politiku pre svojich obyvateľov, tak v prípade, že by som chcel pozrieť za jeden deň pár kamarátov a rodinných príslušníkov by stálo veľmi veľa peňazí. A to je nefér ku mne ako obyvateľovi Bratislavy.

Riešenie je jednoduché. Bratislava by sa nemala v tomto prípade deliť. Práve naopak. Mala by byť jednotná a ťahať za jeden povraz. Môj návrh znie. Dajme značkám BA a BL výhodu v parkovaní po celom meste zadarmo. Ostatné značky by to mali, povedzme za 5€/hod. Môže sa to zdať nespravodlivé. Ale pre koho? Bratislavčania by mali kde parkovať pretože za týchto podmienok by určite toľko áut do Bratislavy neprichádzalo. Tým pádom by z toho prosperovala MHD, pretože by mala veľkú vyťaženosť, čo znamená viac peňazí za cestovné. Prosperovali by medzimestské vlaky a autobusy. Prosperovali by parkovacie domy, pretože tých pár áut, ktoré by do Bratislavy prichádzali by parkovali tam, pretože na ulici by to bolo drahšie. Boli by voľnejšie cesty. Proste pre mesto ako také by v tom boli samé pozitíva. Navyše za vybrané parkovné (za predpokladu, že by parkovné vyberalo mesto a nie nejaká súkromná firma) by sa mohli stavať a skvalitňovať ďalšie parkovacie miesta. Teraz môžete namietať, že a to majú tí úbohí mimobratislavčania chodiť vlakmi a autobusmi? Poprípade tí, čo bývajú v Bratislave v nájme majú kde parkovať? Odpoveď je opäť jednoduchá. Áno, majú využívať prímestskú dopravu. Odpoveď na druhú otázku znie: Tam kde majú autá zaregistrované.

 

Tento blog nie je nasmerovaný proti nikomu. Je len o tom, čo by pomohlo uľahčiť parkovanie v Bratislave.

Annalena Baerbocková

Baerbocková vyzýva na rozšírenie EÚ o krajiny západného Balkánu. Ide o šedú zónu využívanú Ruskom, tvrdí

29.04.2024 08:45

Medzi krajiny západného Balkánu sa radí Čierna Hora, Bosna a Hercegovina, Albánsko, Srbsko, Severné Macedónsko a Kosovo.

Kolumbíjska univerzita

Biely dom vyzval na pokojné protesty na amerických univerzitách

29.04.2024 08:25

Vlna demonštrácií sa začala na Kolumbijskej univerzite v New Yorku, rýchlo sa však rozšírila po celej krajine.

stíhačka F-16

ONLINE: Bývalí piloti: Ukrajina bude pre lietadlá F-16 najnebezpečnejším bojiskom

29.04.2024 06:25

Obloha nad Ukrajinou bude najnebezpečnejším miestom, kde lietadlá F-16 vo svojej histórii operovali, uviedli bývalí americkí piloti pre Business Insider.

rafah, stanový tábor, pásmo gazy

Palestínčania hlásia mŕtvych po izraelských úderoch v Rafahu a na severe Gazy

29.04.2024 06:11, aktualizované: 06:50

Izraelské útoky na domy v Rafahu a v Pásme Gazy zabili viacerých Palestínčanov a mnohých zranili, uvádzajú miestne zdroje.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 2045x
Priemerná čítanosť článkov: 2045x

Autor blogu

Kategórie

Archív