Založ si blog

Parkovanie v Bratislave

V Bratislave je problém s parkovaním. To je známy fakt. V poslednej dobe zaznievajú z rôznych miest návrhy ako ho vyriešiť. Ako tak ho vyriešilo Staré mesto, ktoré si zaviedlo svoju vlastnú parkovaciu politiku už pomerne dávno. Neurobili to však práve najšťastnejšie. Znevýhodnili totiž veľkú skupinu obyvateľov Bratislavy. Konkrétne všetkých, čo nebývajú v Starom meste. Podobnú parkovaciu politiku chcela zaviesť aj Petržalka, kde však nakoniec na nátlak verejnosti od tohto návrhu upustili. Je toto správna cesta? Má si každá mestská časť spoplatniť svoje parkovacie miesta? Ja zastávam názor, že nie. Dôvod je jednoduchý. Človek ako ja, ktorý celoročne býva v Bratislave, ktorý nedochádza každý deň do Bratislavy, ktorý má v Bratislave svojich priateľov a koníčky, by strávil v MHD väčšinu svojho života, alebo by musel byť milionár, aby mohol autom jazdiť po meste. Teraz si môžete povedať: „Frajer si chce len tak jazdiť po meste a pritom má k dispozícii MHD.“ Omyl. Čo dnes všetkým ľudom chýba? Každý chce byť všade rýchlo. A to je dôvod, prečo je MHD nevýhodná. Je skrátka pomalá. Dá sa v sobotu doobeda dostať z Rače do Dúbravky za 20 minút? Autom áno. MHD ani omylom. Toto je dôvod, prečo tak veľa ľudí jazdí autom. A to je čas.

Ak by teda každá mestská časť zaviedla svoju parkovaciu politiku pre svojich obyvateľov, tak v prípade, že by som chcel pozrieť za jeden deň pár kamarátov a rodinných príslušníkov by stálo veľmi veľa peňazí. A to je nefér ku mne ako obyvateľovi Bratislavy.

Riešenie je jednoduché. Bratislava by sa nemala v tomto prípade deliť. Práve naopak. Mala by byť jednotná a ťahať za jeden povraz. Môj návrh znie. Dajme značkám BA a BL výhodu v parkovaní po celom meste zadarmo. Ostatné značky by to mali, povedzme za 5€/hod. Môže sa to zdať nespravodlivé. Ale pre koho? Bratislavčania by mali kde parkovať pretože za týchto podmienok by určite toľko áut do Bratislavy neprichádzalo. Tým pádom by z toho prosperovala MHD, pretože by mala veľkú vyťaženosť, čo znamená viac peňazí za cestovné. Prosperovali by medzimestské vlaky a autobusy. Prosperovali by parkovacie domy, pretože tých pár áut, ktoré by do Bratislavy prichádzali by parkovali tam, pretože na ulici by to bolo drahšie. Boli by voľnejšie cesty. Proste pre mesto ako také by v tom boli samé pozitíva. Navyše za vybrané parkovné (za predpokladu, že by parkovné vyberalo mesto a nie nejaká súkromná firma) by sa mohli stavať a skvalitňovať ďalšie parkovacie miesta. Teraz môžete namietať, že a to majú tí úbohí mimobratislavčania chodiť vlakmi a autobusmi? Poprípade tí, čo bývajú v Bratislave v nájme majú kde parkovať? Odpoveď je opäť jednoduchá. Áno, majú využívať prímestskú dopravu. Odpoveď na druhú otázku znie: Tam kde majú autá zaregistrované.

 

Tento blog nie je nasmerovaný proti nikomu. Je len o tom, čo by pomohlo uľahčiť parkovanie v Bratislave.

Oheň / Plamene / Požiar /

Rusko plánuje sabotáže v Európe. Moskva nemá zábrany, varujú tajné služby

05.05.2024 17:06

Keir Giles z inštitútu Chatham House tvrdí, že vďaka nim sa môže Rusko naučiť, ak chce skutočne Európu paralyzovať. Ide podľa neho o nácvik.

Tank / Gaza /

Netanjahu odmietol požiadavku Hamasu na ukončenie vojny. Izrael uzavrel dôležitý hraničný priechod s Gazou

05.05.2024 16:20

Politický vodca Hamasu Ismáíl Haníja obvinil Netanjahua zo sabotovanie snáh o sprostredkovanie dohody o prímerí.

Zuzana Čaputová

Čaputová sa nechystá do straníckej politiky. Chce zostať na Slovensku a byť užitočná pre spoločnosť

05.05.2024 16:00

Rozhodnutie nekandidovať opätovne na hlavu štátu neľutuje.

Rusko Toržók Putin prezident

Slovenská firma zaradená na sankčný zoznam USA predávala softvér do Ruska, jej majiteľ je zapojený do miliónovej kauzy so zmenkou v Moskve

05.05.2024 16:00

Podľa zistení Pravdy je majiteľom eseročky cudzinec, ktorý býva v Londýne a spoluvlastní schránkovú firmu, ktorá sa objavila aj v databáze Pandora Papers.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 1
Celková čítanosť: 2046x
Priemerná čítanosť článkov: 2046x

Autor blogu

Kategórie

Archív